Betalningsinformation för höstterminen 2023 – 6 augusti tom 23 december
Nedan hittar du info om höstterminens priser, regler för anmälan, avanmälan, betalningsdatum mm.
Har du frågor är du välkommen att kontakta oss via upk@uppsalaponnyklubb.se
Inbjudan finns i din elevportal i Hippocrates from den 29 april 2023
Kom ihåg att tacka ja senast den 20 maj för att behålla din plats.
Ska du sluta rida i höst? Då blir vi jätteglada om du mejlar oss om det. Därmed underlättar du mycket i vårt planeringsjobb😊
Inför varje termin så behöver du som målsman/elev hos oss godkänna avtalet på nytt vid din nästkommande inloggning på kontot. Vi gör detta för att vi rekommenderar att du/ni läser igenom avtalet som du hittar under inställningar i din elevportal, där hittar du all information om våra regler och rutiner för anmälan, avanmälan, betalning, igenridning, klädsel och stallregler.
När du godkänner avtalet så godkänner du samtidigt alla våra regler som finns i avtalet och är därmed bunden till att följa det.
Vi vill också påminna om möjligheten att delbetala er/din kursavgift, du/ni ska då gå in under inställningar och kryssa i delbetalningar, spara grundinformationen.
Obs! Viktigt att du väljer delbetalning innan du tackar ja till inbjudan!
PRISLISTA HÖSTTERMINEN 2023
20 Ridlektioner, söndag 6 augusti tom lördag 23 december
Junior, född 2005 el senare 4 500 kronor (225 kr/lektion)
Senior, född 2004 el tidigare 5 300 kronor (265 kr/lektion)
Tillägg liten grupp (6 elever) senior 90 kronor per lektion träningselever, 60 kronor per lektion
Vi valde ju att inte höja våra lektionspriser inför vårterminen trots att vi som förening har stora kostnadsökningar gällande el, bränsle, foder mm Inför höstterminen så behöver vi justera våra priser med 10 kronor per lektion för juniorer och 15 kronor/lektion för seniorer för att hänga med i kostnadsutvecklingen. Det kommer inte att täcka alla våra kostnadsökningar utan vi kommer behöva ”knapra” lite på vårt sparade kapital, något vi bedömer att vi har möjlighet att göra då föreningen har en stabil ekonomi. Vi hoppas att vi genom vårt val kan hjälpa till så att så många som möjligt av våra medlemmar därmed kan fortsätta med sin idrott. Kom ihåg att ni alltid kan kontakta oss om ni vill dela upp er kursavgift ytterligare eller flytta fram ett betalningsdatum.
Kursavgifterna faktureras via den mejl ni har angett på ert Hippocrateskonto och önskar du pappersfaktura så kan du kryssa i det på din portal vid inställningar.
Du ser också din ekonomi och dina fakturor via din elevportal.
Viktigt att ni skriver i det OCR-numret som står på fakturan vid inbetalning så underlättar det vårt arbete väsentligt. Om du har flera fakturor, gör varje inbetalning separat med sitt unika OCR-nummer. Slå ej ihop flera fakturor på en gemensam inbetalning, tack!
Bokning av plats:
Elever som ridit hos oss under våren bokar plats genom att tacka JA till inbjudan via sin elevportal i Hippocrates. När man tackat JA så har man bokat plats till nästkommande termin och vi skickar en faktura på 500 kronor i bokningsavgift, den skall betalas inom 30 dagar även om man i ett senare skede väljer att avboka sin plats av någon anledning.
Nya elever bokar plats via upk@uppsalaponnyklubb.se
Byte av tid och grupp samt om du vill Rida 1 gång till i veckan: Mejla upk@uppsalaponnyklubb.se, vi återkommer till er i mitten av juni när vi vet hur det ser ut med platser i andra grupper. Vi kan inte garantera gruppbyte utan det sker i mån av plats. Läs mer om vår turordning för gruppbyten via vår hemsida eller i ditt avtal.
OBS! Även du som står på kö för gruppbyte/+1 lektion under vårten skall mejla så vi vet att det fortfarande är aktuellt.
Avanmälan av plats! När du har tackat ja till inbjudan så har du bokat en plats, om du avbokar din plats efter detta får du ej tillbaka bokningsavgiften, oavsett anledning till avbokning. Din avbokning skall ske via upk@uppsalaponnyklubb.se senast 30 dagar före terminsstarten. Vårterminen startar måndag vecka 1 och höstterminen startar söndag vecka 31.
Vid senare avanmälan så är du betalningsskyldig för hela terminen, detta gäller oavsett anledning för avanmälan. Du har möjlighet att själv sälja din plats, se avtalet.
Nivåerna på de grupper som ska gå upp ett steg ändras i systemet när vi växlar över till höstterminen för att inte påverka den innevarande terminens inställningar. Det kommer alltså att stå den nivån gruppen har haft under våren när du tackar JA. Din instruktör kommer informera mot slutet av terminen om din grupp byter nivå.
Påminnelseavgift: Om betalningen inte har inkommit i tid och vi måste skicka ut en påminnelse tar vi ut en påminnelseavgift om 100 kronor/påminnelse. Påminnelseavgiften kommer att läggas på nästkommande faktura som vi skickar till dig/er. Kom ihåg att ni alltid kan kontakta oss om ni önskar dela upp resterande betalning ytterligare så hittar vi en lösning tillsammans.
Om en faktura förfallit med 60 dagar eller mer så spärras medlemmen från att kunna anmäla till fler aktiviteter innan betalning har skett.
Betalningsdatum höstterminen 2023
Vill ni ha fakturan tidigare så kontaktar ni kontoret så löser vi det!
20 maj 2023-sista dag att tacka JA till plats, faktura på bokningsavgiften skickas när du tackat ja
Slutet av augusti - resterande kursavgift, faktura skickas ca 30 dagar innan
Vid delbetalning:
20 maj 2023 - sista dag att tacka ja till plats, faktura på bokningsavgiften skickas när du tackat ja.
Slutet av augusti 2023 - delbetalning 1, faktura skickas ca 30 dagar innan
Slutet av september 2023 - delbetalning 2, faktura skickas ca 30 dagar innan
Slutet av oktober 2023 - delbetalning 3, faktura skickas ca 30 dagar innan
Välkommen till en ny, rolig, lärorik och hästig termin tillsammans med oss på UPK!
