Gå till innehåll
Uppsala Ponnyklubb
Uppsala Ponnyklubb

Betalningsinfo vt-23 för elever som ridit ht -22 på UPK

Betalningsinformation våren 2023 - 2 januari tom 11 juni

Nedan hittar du info om vårterminens priser, regler för anmälan, avanmälan, betalningsdatum med mera. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss via upk@uppsalaponnyklubb.se

Inbjudan finns i din elevportal i Hippocrates from den 28 september 2022.

Kom ihåg att tacka ja senast den 30 oktober för att behålla din plats.

Ska du sluta rida i vår? Då blir vi jätteglada om du mejlar oss om det. Därmed underlättar du mycket i vårt planeringsjobb.

Vi har uppdaterat vissa bitar i avtalet vilket gör att du som målsman/elev hos oss kommer behöva godkänna avtalet på nytt vid din nästkommande inloggning på kontot. Vi rekommenderar att du/ni läser igenom avtalet som du hittar under inställningar i din elevportal, där hittar du ”matnyttig” info om våra regler och rutiner för anmälan, avanmälan, betalning, igenridning och klädsel.

Vi vill också påminna om möjligheten att delbetala er/din kursavgift, du/ni ska då gå in under inställningar och kryssa i delbetalningar, spara grundinformationen.

Obs! Viktigt att du väljer delbetalning innan du tackar ja till inbjudan!

PRISLISTA VÅRTERMINEN 2023

23 Ridlektioner, 2 januari – 11 juni

Junior, född 2005 el senare           4 945 kronor (215 kr/lektion)

Senior, född 2004 el tidigare        5 750 kronor (250 kr/lektion)

Tillägg liten grupp (6 elever) senior 85 kronor per lektion     
Tillägg liten grupp, träningselever, 60 kronor per lektion    

Vi har valt att inte höja våra lektionspriser inför vårterminen trots att vi som förening har stora kostnadsökningar att vänta oss för el, bränsle, foder med mera.

Anledningen till att vi valt att inte höja lektionspriserna är att vi är fullt medvetna om det oroliga världsläget och de rejält ökade kostnaderna för hushållen i Sverige. Vi hoppas att vi genom vårt val kan hjälpa till så att så många som möjligt av våra medlemmar därmed kan fortsätta med sin idrott. Kom ihåg att ni alltid  kan kontakta oss om ni vill dela upp er kursavgift ytterligare eller flytta fram ett betalningsdatum.

Kursavgifterna faktureras via den mejl ni har angett på ert Hippocrateskonto och önskar du pappersfaktura så kan du kryssa i det på din portal vid inställningar.

Du ser också din ekonomi och dina fakturor via din elevportal. 

Viktigt att ni skriver i det OCR-numret som står på fakturan vid inbetalning så underlättar det vårt arbete väsentligt. Om du har flera fakturor, gör varje inbetalning separat med sitt unika OCR-nummer. Slå ej ihop flera fakturor på en gemensam inbetalning, tack!

Bokning av plats:
Elever som ridit hos oss under våren bokar plats genom att tacka ja till inbjudan via sin elevportal i Hippocrates. När man tackat JA så har man bokat plats till nästkommande termin och vi skickar en faktura på 500 kronor i bokningsavgift, den skall betalas inom 30 dagar.

Nya elever bokar plats via upk@uppsalaponnyklubb.se

Byte av tid och grupp samt om du vill Rida en gång till i veckan: Mejla upk@uppsalaponnyklubb.se, vi återkommer till er i början av december när vi vet hur det ser ut med platser i andra grupper. Vi kan inte garantera gruppbyte utan det sker i mån av plats.

OBS! Även du som står på kö för gruppbyte/+en lektion under hösten skall mejla så vi vet att det fortfarande är aktuellt.

Avanmälan av plats! 
När du har tackat ja till inbjudan så har du bokat en plats, om du avbokar din plats efter detta får du ej tillbaka bokningsavgiften, oavsett anledning till avbokning. Din avbokning skall ske via upk@uppsalaponnyklubb.se senast 30 dagar före terminsstarten. Vårterminen startar måndag vecka 1  och höstterminen startar måndag vecka 32.
Vid senare avanmälan så är du betalningsskyldig för hela terminen, detta gäller oavsett anledning för avanmälan. Du har möjlighet att själv sälja din plats, se nedan.

Nivåerna på de grupper som ska gå upp ett steg ändras i systemet vid årsskiftet för att inte påverka den innevarande terminens inställningar. Det kommer alltså att stå den nivån gruppen har haft under hösten när du tackar JA. Din instruktör kommer informera mot slutet av terminen om din grupp byter nivå. 

Påminnelseavgift: From 2022 så återinför vi påminnelseavgift vid sena betalningar, det innebär att om betalningen inte har inkommit i tid och vi måste skicka ut en påminnelse tar vi ut en påminnelseavgift om 100 kronor/påminnelse. Påminnelseavgiften kommer att läggas på nästkommande faktura som vi skickar till dig/er. Kom ihåg att ni alltid kan kontakta oss om ni önskar dela upp resterande betalning ytterligare så hittar vi en lösning tillsammans.

Betalningsdatum vårterminen 2023
Vill ni ha fakturan tidigare så kontaktar ni kontoret så löser vi det!

30 oktober 2022-sista dag att tacka JA till plats, faktura på bokningsavgiften skickas när du tackat ja

Slutet av december - resterande kursavgift, faktura skickas ca 30 dagar innan

Vid delbetalning:
30 oktober 2022 - sista dag att tacka ja till plats, faktura på bokningsavgiften skickas när du tackat ja.

Slutet av december 2022 - delbetalning 1, faktura skickas ca 30 dagar innan

Slutet av januari 2023 - delbetalning 2, faktura skickas ca 30 dagar innan

Slutet av februari 2023 - delbetalning 3, faktura skickas ca 30 dagar innan

Medlemsavgift 2023 – Nytt år = Ny medlemsavgift. 
Medlemsavgiften faktureras i början av januari 2023. 

I medlemsavgiften ingår försäkringar hos Riksidrottsförbundet och Folksam samt att klubben betalar medlemsavgift till Upplands Ridsportförbund och Svenska Ridsportförbundet. Vi är därmed anslutna till SvRF vilket garanterar kvalitet på hästar, personal och anläggning. Medlemsavgiften är obligatorisk.

Junior 250 kronor               Senior 300 kronor

Publicerad: 2022-10-16

Senast uppdaterad: 2022-11-13

Författare: Ulrika Pernler

Sponsorer

Besöksadress

Vaksala-Lunda 33
755 94 Uppsala

Postadress

Vaksala-Lunda 33
754 73 Uppsala

Kontakta oss

018- 31 71 03
upk@uppsalaponnyklubb.se

Bankgiro
798-7365