Uppsala Ponnyklubb

Olycka/ Kris dokument

Olycks och Kris - dokument

I länkarna nedan hittar ni en hel del av det material vi har gällande hantering av tillbud, olyckor och krissituationer.

Mitt i stallet, vid Hjärtstartaren, Första Hjälpen-skåpet och Brandkorten så hittar du fem stycken pärmar med samtliga dokument. Vi i personalen och styrelsen har också tillgång till alla dokument och checklistor i vårt personalrum.

Vi har delat in pärmarna enligt följande:

• Uppsuttna Tillbud - rutiner och checklistor vid tillbud/olyckor som sker vid ridning
  • Avsuttna Tillbud - rutiner och checklistor vid tillbud/olyckor som sker på anläggningen, behöver ej innefatta hästhantering, kan även vara exvis "person ramlade i läktartrappan"
  • Tillbud Tävling - rutiner och checklistor vid såväl avsuttna som uppsuttna tillbud och olyckor i samband med träningstävlingar, klubbtävlingar, lokala och regionala tävlingar.
  • Tillbud/skador på häst - rutiner och checklistor vid tillbud/skador på skolhästarna.
  • Övriga viktiga dokument som är bra att känna till, från bla SvRF, Hjärntrappan, Hjälm och Mobilpolicy på UPK, med mera.

Frågor, ideer, tips och förslag mejlas via upk@uppsalaponnyklubb.se

dokument

Publicerad: 2022-10-04