Uppsala Ponnyklubb

Sponsra klubben

Vi på UPPSALA PONNYKLUBB tackar våra sponsorer för att de stöttar vår ungdomsverksamhet!

Information till dig som kan tänka dig att Sponsra till vår Ridskole- och tävlingsverksamhet

Uppsala Ponnyklubb är Uppsalas största ridskola med ca 880 medlemmar och 600 ridande elever per vecka. Vi har runt 1500 besökare varje vecka i åldern 5-75 år.

Vår huvudsakliga inriktning är breddverksamhet och ungdomar och våra ledor är bla glädje, gemenskap och utveckling.

Vi är en ideell förening som bildades 1971 och som sedan 1987 bedriver ridskoleverksamhet vid Jälla, straxt utanför Uppsala.

Vi arrangerar ett 40 tal träningstävlingar samt lokala och regionala tävlingar varje år. Vid en tävling så har vi mellan 100 – 500 besökare hos oss under den dagen beroende på vilken typ av tävling det är.

Vi har en hemsida som besöks av drygt 500 personer per dag. Vi är också mycket aktiva på Facebook där all vår verksamhet läggs ut och delas av våra medlemmar, vi har mer än 700 stadiga följare på FB.

I samband med tävling så använder vi oss av ett tävlingsprogram som heter Equipe och då får man besökare från stora delar av landet som följer startlistor, resultat mm. exempel och sen är vi självklart alltid intresserade av att diskutera andra lösningar och alternativ.

Priser till tävling
Ett hederspris bör ligga på ett värde om 75-200 kronor styck. Priserna behöver inte vara hästrelaterade utan det kan vara köksgeråd, inredningsdetaljer, hudvårdsprodukter, biobiljetter, bilvårdsprodukter mm mm

En tävlingsklass kan ha allt från 2-10 placerade ekipage.Vill man sponsra med enstaka priser så lägger vi er logga på vår hemsida vid startlistorna, plus att err företags logga kommer att sitta på anslagstavlan vid tävlingssekretariatet under tävlingsdagen, självklart säger även speakern att ni är med och sponsrar priserna.

Väljer man att sponsra hela klassen så ingår allt ovanstående plus att vi döper klassen till ditt företags namn. Vi kommer också att lägga er logga under sponsorfliken på hemsidan under det år ni sponsrat UPK med priser.

Är ni intresserade av att sponsra med priser till tävling så håller våra prisansvariga från tävlingssektionen kontakten med er som företag.

Er företagslogga  och kontaktuppgifter skickar ni via mejl upk@uppsalaponnyklubb.se så ser vi till att den kommer ut på hemsidan mm så snart som möjligt.

Reklamskylt i ridhuset
Skylten bekostas av företaget, storlek ca 1 x 2 meter, kan diskuteras

1 år     3000 kronor
3 år     7000 kronor
5 år    10 000 kronor

Hinder vid tävling
Ett hinder kostar ca 10 - 20 000 kronor att beställa, beroende på vilket utförande som önskas. Det kan vi diskutera tillsammans och även med tillverkaren. Vi använder ert företagshinder i samband med våra hopptävlingar och ser till att det läggs ut på bild på våra sociala medier i samband med tävlngarna. Vi diskuterar utseende tillsammans och ser till att ert företag profileras på bästa sätt.

Utrustning till hästarna
Här finns till exempel alternativet att köpa reklamplats på hästarnas schabrak, kostnad för detta kommer vi överens om tillsammans.

Övrigt som kan vara av intresse för verksamheten
Fikabröd, färdiga maträtter mm som kan säljas i cafeterian vid tävling
Utemöbler
Arbetsredskap till stallet
Trädgårdsredskap
Stängselmaterial, verktyg mm
Städmaterial
Kontorsmaterial
Jackor exvis till ridlärarna, med ert företagsnamn på
Lagjackor, med ert företagsnamn på

Även här kommer vi överens om upplägg för samarbetet gemensamt.

Är du och ditt företag intresserade av ett samarbete?

Kontaktuppgifter:
Uppsala Ponnyklubb Vaksala - Lunda : 33 754 73 UPPSALA